آیین بزرگداشت روز روانشناس و مشاور و تجلیل از دکتر عبدالله شفیع‌آبادی

آیین بزرگداشت روز روانشناس و مشاور و تجلیل از دکتر عبدالله شفیع‌آبادی “پدر علم مشاوره ایران” در دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، این بزرگداشت به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و کانون دانشجویی روشنا برگزار شد. در این مراسم، دکتر سیدیعقوب زراعت‌کیش معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد به تأثیر وجود مرکز روانشناسی و مشاوره در راستای علم آموزی، کارآموزی و مهارت‌آموزی و ارتباط دانشگاه و صنعت و کاربرد آن اشاره کرد.
وی همچنین از دکتر شفیع‌آبادی جهت تربیت دانشجویان و استادان این رشته و تألیف کتاب‌های متعدد تقدیر و بر استفاده از نظریه‌ها و نظریه‌پردازی متناسب با فرهنگ بومی در همه رشته‌ها تأکید کرد.
دکتر فهیمه مخبر دزفولی رئیس دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات در این بزرگداشت به بیان مختصری از تاریخچه علم روانشناسی پرداخت و گفت: موضوع علم النفس در آثار متفکران مسلمان، بررسی شخصیت انسان بود و این اصطلاح شامل مجموعه وسیعی از نیروها شامل قلب، روح، عقل و اراده بود.
دکتر سمیرا وکیلی، مدیر گروه مشاوره و روانشناسی کودکان استثنایی این واحد، به شرح‌حال و پیشینه علمی و فرهنگی دکتر عبدالله شفیع‌آبادی اشاره کرد و از زحمات ایشان به‌عنوان بنیان‌گذار رشته مشاوره در علوم و تحقیقات قدردانی کرد.
وی گفت: امروز بیش از پیش نیازمند انجام نظریه‌پردازی و پژوهش‌های کیفی با تأیید بر فرهنگ بومی جامعه خود هستیم.
دکتر عبدالله شفیع‌آبادی پدر علم مشاوره ایران در این مراسم با مروری بر تجربیات دوران تحصیلات خود، به بازگشت به ایران و راه‌اندازی رشته مشاوره در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و اهمیت پرورش درست مشاورین و روانشناسان در فضای دانشگاه، وجود امکانات آزمایشگاهی و عملی را در این حوزه ضرورت دانست.
وی افزود: امروز، مشکل تعداد دانش‌آموختگان نداریم، اکنون لازم است به کیفیت آموزش‌‎ها پرداخته شود.

به نقل از سایت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

فهرست